top of page

למה פטיש חציבה נהיה חלש? (המדריך המלא)

אם פטיש חציבה שלך נהיה חלש —הדבר הראשון שצריך לדעת:

👉 ברוב המקרים זו בכלל לא תקלה מכנית — אלא בעיית גז.

⚠️ הסיבה מספר 1: איבוד לחץ גז (Nitrogen)

פטיש חציבה עובד עם לחץ גז פנימישנותן את עוצמת המכה.

עם הזמן:

  • הגז בורח

  • הלחץ יורד

  • הפטיש נחלש

👉 וזה קורה כמעט בכל פטיש — זה טבעי

📉 איך מזהים שזו בעיית גז?

  • הפטיש נהיה חלש בהדרגה

  • אין רעשים חריגים

  • אין שברים או תקיעות

  • פשוט “אין כוח” כמו פעם

👉 במקרה כזה:✔ כמעט בטוח — חסר גז

⚡ ומה אם זה קרה פתאום?

גם אם הפטיש נחלש בבת אחת:

👉 הרבה פעמים עדיין מדובר בגזשיצא בצורה פתאומית

✔ התוצאה:ירידה חדה בעוצמה

🔧 מה הפתרון?

👉 מילוי גז

זה:

  • טיפול פשוט

  • מהיר

  • זול יחסית

ובמקרים רבים:👉 מחזיר את הפטיש למצב מלא

🟡 לפי סוג הפטיש

פטישי EVEREST

  • ממלאים גז

  • ממתינים יום–יומיים

👉 אם לא חוזר להיחלש:✔ הבעיה נפתרה

👉 אם כן:

  • ייתכן שצריך להחליף גומיות

פטישי DNB / Montabert

  • לרוב צריך:

    • החלפת דיאפרגמה

    • מילוי גז מחדש

💥 מתי זו כן בעיה רצינית?

במקרים נדירים יותר:

  • שבר בבוכנה

  • נזק פנימי

👉 אבל חשוב להבין:❗ זה לא המצב הנפוץ

🚫 אל תעשה את הטעות הזו

❌ לא לפתוח את הפטיש לבד❌ לא להחליף חלקים בלי בדיקה

👉 בהרבה מקרים:רק מילוי גז פותר הכל

🧪 מה כן עושים?

👉 מתחילים מבדיקה פשוטה:

  • בדיקת לחץ גז

  • מילוי גז

  • בדיקה חוזרת

📌 רק אם הבעיה ממשיכה — מתקדמים הלאה

🏁 סיכום

👉 פטיש חציבה חלש =🔹 ברוב המקרים → גז🔹 לפעמים → גומיות / דיאפרגמה🔹 נדיר → תקלה פנימית

📞 צריכים עזרה?

אל תבזבז כסף על תיקונים מיותרים.

👉 תגיע לבדיקה מהירהונפתור לך את הבעיה בצורה נכונה

📍 עולם המחפרון בע"מ📞 04-6114666

 
 
 

תגובות


  • Facebook
  • Linkedin

© 2023 by עולם המחפרון | ציוד מכני הנדסי. All rights reserved.

DIGGER WORLD LTD
עולם המחפרון בע"מ
Company No. 514917004

bottom of page